Logisch? Toch niet!
Rubriek door 18 juni 2025
-‘Voor de klant voelt het vaak niet logisch – en dat is het soms ook niet’
Je kent het wel: “Jij werkt toch in de verzekeringsbranche? Kun je mij helpen, want ik snap er echt helemaal niets meer van.” Gevolgd door een uiteenzetting van een schade en de – bijna altijd – negatieve klantervaring. Natuurlijk weet ik ook dat hier vele, vele goede ervaringen tegenover staan. Maar negatieve verhalen blijven – helaas – langer hangen. Drie voorbeelden.
Neem het voorbeeld van de hond die overgeeft op het kleed van de schoonouders. Na het reinigen zijn er nog steeds vlekken zichtbaar. Het eerste antwoord was: “In verzekeringsland is het zo geregeld dat de eigen verzekering voor gaat.” Best gek. De hondeneigenaar voelt zich verantwoordelijk, maar moet zijn schoonouders aan het werk zetten om vergoeding te krijgen voor schade die zijn hond heeft veroorzaakt. Dus moest er geclaimd worden bij de inboedelverzekering van de schoonouders. Die gaf als antwoord dat schade door dieren niet verzekerd is. Dus weer terug naar de AVP van de veroorzaker.