Communiceren met jouw klant in 2030
Rubriek door 22 september 2024
-De belangrijkste marketingtrends van de komende jaren hebben te maken met hoe met Artificial Intelligence (AI) op een geavanceerde manier de communicatie met de klant wordt gepersonaliseerd. Maar is de AI-manier beter dan hoe jij met jouw klant kan communiceren? Nee, niet voor alle adviseurs. Maar je moet wel een keuze maken. Óf je kent de klant als geen ander en kunt dan ook zonder AI communiceren met je klant op je eigen persoonlijke manier! Óf je investeert fors in AI en doet er – nu het nog kan – ervaring mee op. Maar val – door niet te kiezen – niet tussen wal en schip.
Marketingtrends
De komende jaren zal het belangrijk zijn – vooral voor grote organisaties – om te begrijpen hoe AI een revolutie teweeg zal brengen in klantinteracties en data-analyse. Door strategieën te leren om ervaringen uniek op maat te maken voor elke klant, waardoor de betrokkenheid en loyaliteit worden vergroot. En door te weten hoe automatisering de activiteiten – van het creëren van inhoud tot klantcommunicatie – zal stroomlijnen.