Gebrekkige bezorging maaltijdboxen

Dossier door Mr. V.R. (Vincent) Pool - 2 mei 2023

Red je Pakketje vervoert in opdracht van B&DC maaltijdboxen naar de klanten van B&DC. De maaltijden worden niet gekoeld vervoerd en moeten dus tijdig worden afgeleverd. B&DC is niet tevreden over de uitvoering van de overeenkomst door Red je Pakketje. Bij de eerste zending voor B&DC gaat het al mis, omdat bij een aantal pakketten een sorteerfout is gemaakt, waardoor de pakketten naar een verkeerd distributiecentrum zijn gestuurd als gevolg waarvan de maaltijdboxen niet meegegeven kunnen worden aan de chauffeur. Volgens B&DC hebben haar klanten geklaagd over bezorging na 22:00 uur en over kapotte en beschadigde producten. Daarnaast is volgens B&DC een groot aantal zendingen geannuleerd en zijn maaltijdboxen te laat of in het geheel niet bezorgd.

B&DC stelt een groot aantal klanten te zijn kwijtgeraakt vanwege de gebrekkige uitvoering van de vervoerovereenkomst door Red je Pakketje en beëindigt de samenwerking dan ook al na een aantal weken. B&DC laat zeven verzamelfacturen ten belope van ongeveer 27.000 euro voor het vervoer onbetaald en begint een procedure tegen Red je Pakketje, waarbij zij onder meer vergoeding vordert van de door haar geleden schade vanwege de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst door Red je Pakketje. Red je Pakketje laat het hier niet bij zitten en vordert in de procedure op haar beurt betaling van de uitstaande facturen voor de vracht.


Deel dit artikel