Logisch? Toch niet!
‘Voor de klant voelt het vaak niet logisch – en dat is het soms ook niet’ Je kent het wel: “Jij werkt toch in de verzekeringsbranche?
Zoek naar artikelen, whitepapers en evenementen.
‘Voor de klant voelt het vaak niet logisch – en dat is het soms ook niet’ Je kent het wel: “Jij werkt toch in de verzekeringsbranche?
Waarom heb je voor dit vak gekozen? “Het contact met de mensen. Ik vind het heerlijk om nieuwe mensen te ontmoeten en hen te helpen.
‘Betonnen zwemvesten bouwen we al genoeg. Tijd voor echte groei’ We vinden het al bijna normaal: AI inzetten om processen efficiënter te maken. Snellere schadeafhandeling, minder handmatig werk, lagere kosten.
‘We verkopen een belofte’ Onze branche kenmerkt zich door een toch wel wat vreemd product. Wij verkopen een belofte. Een klant die een verzekering afsluit, krijgt de toezegging dat – bij een onzeker voorval of schade, mits voldaan aan bepaalde (rand)voorwaarden – een uitkering volgt.
‘De mens is de bron én drager van waardecreatie’ In een wereld waar verandering de enige constante is, blijven ontwikkeling en aanpassing de motor van vooruitgang.
‘Technologische ontwikkelingen hebben enorme gevolgen voor governance en cybersecuritybeleid’ Welkom bij deze nieuwe editie van De Beursbengel. Deze keer richten we ons op een onderwerp dat niet meer weg te denken is uit ons dagelijks leven: cyberrisico’s.
‘Het falen moet je zelfs vieren; en niet alleen, maar met je hele team!’ Vaak gehoord: successen moet je vieren. Dat is goed voor jou als mens en voor jouw team.
De wereld van kunstmatige intelligentie (AI) ontwikkelt zich razendsnel en biedt talloze mogelijkheden voor intermediairs. Van het automatiseren van repetitieve taken tot het verbeteren van klant-interacties, AI transformeert de manier waarop intermediairs werken en waarde toevoegen aan hun klanten.
Waarom heb je voor dit vak gekozen? “Het interessante aan het verzekeringsvak vind ik dat je relatief veel verstand van een algemeen onderwerp hebt, terwijl de meeste anderen veel minder kennis ervan hebben.
‘Wie slim inspeelt op AI, blijft relevant en voegt juist meer waarde toe dan ooit tevoren’ Tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van het World Economic Forum eind januari in Davos domineerden twee onderwerpen de gesprekken: Donald Trump en kunstmatige intelligentie (AI).
‘Iedereen in de verzekeringsbranche zou zich ook in de theorie van intermediairswijzigingen moeten verdiepen’ De huidige Wft-PE cyclus is geëindigd op 1 april 2025. Dat is geen grap. Op diezelfde dag zijn we meteen begonnen aan een nieuwe periode van drie jaar.
‘Wie de vertaling van die inzichten kan maken naar acties, zal bij de winnaars behoren’ Het is 2025. Er is in 25 jaar meer veranderd dan we ons misschien realiseren.
Waarom heb je voor dit vak gekozen? “Mijn opa had het bedrijf in 1934 opgericht, mijn vader nam het over en ik was dus voorbestemd om het voort te zetten.
‘Met Responsible AI kunnen we met AI op een duurzame manier echte waarde creëren’ Het zal je niet ontgaan zijn dat AI ook in de verzekeringssector een sterke opmars maakt.
‘De vier speerpunten in een duurzame bedrijfsvoering zijn: groen, circulair, sociaal en innovatief’ Van duurzaam schadeherstel tot funderingsschade en de ontbossingsverordening. En wat dacht je van circulair bouwen?
‘Leuk’ verzekeren en doelgroepverzekeringen: transparantie graag En ik had mij nog zo voorgenomen om mij niet eraan te ergeren, de reclameslogan op de radio van een verzekeraar dat ‘wij graag de leukste mensen verzekeren’.
December. Een mooie maand voor terugblik en reflectie. Wat ging er goed? Wat had ik beter anders kunnen doen? En heb ik inzichten gekregen die ik zou kunnen – nee, ga – toepassen?
Dat cybercrime toeneemt, is geen nieuws. Maar, wist je dat naar verwachting in 2025 de helft van de aanvallen wordt veroorzaakt door menselijke fouten of aanvallen door kwaadwillenden?
De belangrijkste marketingtrends van de komende jaren hebben te maken met hoe met Artificial Intelligence (AI) op een geavanceerde manier de communicatie met de klant wordt gepersonaliseerd. Maar is de AI-manier beter dan hoe jij met jouw klant kan communiceren?
Vraag ChatGPT om een uitnodigingsbrief op te stellen en die rolt er als vanzelf uit. Of laat een AI-tool beleidsstukken samenvatten, om er binnen een paar minuten de kern uit te halen.