Generatie Z: van onbereikbare digitals naar ware merkambassadeurs

Artikel door Mr. P.P. (Pim) van der Heide (MSc) - 31 januari 2023

Hoe blijf je als financieel dienstverlener relevant voor de digital natives, Generatie Z? Deze vraag hield mij de afgelopen jaren bezig. Zowel in mijn vorige rol als propositiemanager AOV als in mijn huidige rol als marketeer. Het gaat in dit geval om de groep die geboren is tussen 1997 en 2012 (Pew Research Center). Maar wie zijn ze precies? Wat beweegt hen? En op welke socialmediakanalen bevinden zij zich? Cruciale vragen als je beseft dat ze op dit moment in de schoolbanken zitten of al klaar zijn voor de arbeidsmarkt. Niet alleen zijn ze jouw toekomstige medewerkers, ook is het een generatie met een andere blik op verzekeringen. De hoogste tijd om eens verder op deze vragen in te zoomen.

We bekijken in dit artikel wat Generatie Z bezighoudt en belangrijk vindt. Wil je hen als klant? Haak dan in op wie ze zijn en wat ze willen.


Deel dit artikel